søndag 17. april 2011

Velkommen til oslo.........min by

Ja, jeg er egentlig veldig stolt av byen min og veldig glad i å vise den frem. Spesielt ovenfor bergensere og trønderne. Merkelig nok en alltids lite rivalisering der. Men det er jo fint der og. Og rivaliseringen har jeg faktisk møtt fra alle byer, men det er heller kansje ikke så rart.
Det som faktisk irriterer meg litt med oslo, er at ovenfor meg, den vanlige mann i gaten. Ser det overhodet ikke ut som politiet bryr seg. Joda jeg har sett de der opptil flere ganger og noen ganger er det helt blåst. Da har jo selvfølgelig politiet akkurat vært der, men rett etter at de har dratt, er de narkomane tilbake. Jeg skjønner hvorfor de ønsker å være der, men det er dessverre ingen andre som ønsker de der. Og det mest tragiske er at dette er det første turistene møter når de kommer til vår vakre by. I tillegg så står de der og selger døden sin, hvor det daglig passerer barn, familie og ungdommer.
Hvorfor kan man ikke prøve å finne en løsning som gjør at de kan være andre steder hvor de ikke plager turistene og er ett rett og slett dårlig førsteinntrykk av Oslo. Jeg tror nok kansje politikerne gjør noe, men definitivt ikke nok.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar