onsdag 27. april 2011

Det å være foreldre i vår tid...

Det å være foreldre i vår tid nå er en helt annen urfordring enn våre foreldres. Jeg tror overhodet ikke det var vanskeligere, for noe som gjør det lettere nå er jo økonomien, men det som er den store utfordringen er jo det at dagens par knapt nok gidder å "fighte" for forholdet. Selvrealiseringen er så enorm at i enhver situasjon handler det til syvende å sist om deg selv. Du gjør det ene og alene for deg selv. Mange sier liksom pga av barna. Men det er bare en dårlig unnskyldning.

En annen ting som helt klart er annerledes nå en før er jo dette med at etter ett brudd ønsker man jo gjerne å møte noen igjen. Det i seg swlv å møte noen i vår alder er ikke så veldig utfordrende med alle de sosiale medier vi har idag og ikke minst kommunikasjonsformene man har. Utfordringen ligger der den dagen du møter noen andre som har barn. Alle vil jo sitt barn det beste og å få dette til å skli sammen er jo alltids en utfordring. Jeg har selv vært i en situasjon hvor eksen hadde barn fra før. Men det er klart ting var enklere fordi jeg ikke hadde barn selv. Da løser mye seg selv.

men det sprøeste er hvilken enorm ringvirkning dette fort kan gi. Bare se på mitt eget opplegg. Jeg er bundet til eksen og kommer meg i utgangspunktet ikke langt. For hun er jo knyttet til sin eks. Som igjen er knyttet til en annen eks. Jeg mener, jeg blir jo svimmel bare av å tenke på det.

Nei, jeg tror det enkleste er å bare ikke tenke på det, leve livet, ta dagene litt som i kommer. Og å gjøre det jeg er spesialist på. Ikke planlegge. Enjoy every moment, whatever the moment is

This entry was posted in .

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar