søndag 4. mars 2012

Gründer, jammen ikke lett

Det å være gründer er jammen ikke lett..Men så er det vel sånn at hadde det vært lett så hadde vel alle gjort det.
Jeg anser meg vel selv som gründer typen, men om jeg ER en gründer det får vel andre bedømme.

Men nå har det seg slik at jeg stadig kommer opp med nye ideer om hvordan jeg skal gjøre nye ting eller hvordan jeg kan gjøre gamle ting annerledes. Det er ikke alltid at man trenger å finne opp hjulet på nytt, men man skal jo også være forsiktig med å ikke kopiere helt en ting også...(Har dessverre brent meg på det ja) Men se på Bjørn Kjoos f.eks. Han fant ikke opp flyselskapene, ideen hans var ikke ny. Vi hadde jo flyselskap før det. Men han gjorde det annerledes. Gjorde en variasjon og gjorde det til noe utrolig stort. Mer eller mindre det samme med Idar Vollvik. Han startet jo ikke det første mobilselskapet, men han gjorde det billigere på en bra måte som gjorde at det ble stort...Nå er vel kansje ikke Vollvik noe videre forbilde på det han gjorde senere, for å klare å rote bort så mye penger på tull er vel ikke akkurat noen god prestasjon....

Men selv om jeg stadig kommer opp med nye ideer, så er det jo langt fra at alle blir noe av for å si det sånn. Jeg tror jeg kommer opp med bortimot 10-12 nye ideer hver uke i snitt. Mange eller de fleste blir vel forkastet, men noen holder jeg fast ved, prøver å videre utvikle, for så å kaste det igjen...Men så tror jeg jo selv at det bare er ett tidsspørsmål før jeg kommer opp med det virkelig store....Klart noen ny Zuckerberg går jeg ikke rundt og tror jeg skal bli. Men det trenger jeg ikke heller. Jeg vil bare komme opp med noe som jeg selv kan være stolt av å ha gjort...Så får vi se da hva det blir :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar