torsdag 8. august 2013

Norsk fotball ute i europa.

Igår så klarte dessverre ikke Molde å kvalifisere seg til Champions League. Jeg for min del synes dette er utrolig kjedelig for norsk fotball, ikke fordi at jeg er så stor tilhenger av Molde, eller liker Molde på noen som helst måte. Men fordi at jeg mener Norsk fotball på sikt har godt av å være ute i Europa. Man møter større motstandere og på denne måten får bedre match trening. Dette vil jo på sikt gjøre til at flere Norske spillere vil komme ut i Europa og få spille på større lag. Og legg merke til spille, for hvor mange spillere har ikke forsvunnet til utlandet for så å bli benke varmere. Og da er de heldige.

Nei se på storhets tiden til Rosenborg. Da de herjet innenlands og faktisk var utrolig gode utenlands. De spilte fotball, og god fotball, som gjorde at de i 1995 slo ut Besiktas i kvalikken og dermed kvalifiserte seg for Champions League. De slo storheter som AC Milan 2-1, Real Madrid 2-0. Dette kan dessverre andre norske klubber bare drømme om idag. Jeg er ingen Rosenborg supporter, men dette var utrolig morsomt som norsk fotball supporter å få være med på.

 Like før den tiden hadde vi også ett landslag som hevdet seg, hvor de fleste spillerne spilte ute i Europa. Og da mener jeg igjen spilte. De spilte fast på sine respektive lag, og ikke bare var billig stallfyll. Nei jeg håper atter en gang vi kan få sett flere Norske lag hevde seg ute i europa. Og spesielt da Champions League.
For jeg vil absolutt se flere bilder som dette av norske spillere, som dette av Kjetil Rekdal.
Bjørnebye, Johnsen og Rekdal jubler etter sistnevntes straffe, vi slo Brasil 2-1 og gikk videre i VM


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar