onsdag 7. august 2013

Snart klart for en ny sesong i PL, her er mitt forslag til endring.....

Ja da er det snart klart for en ny sesong i Premier League, og det er vel liten tvil om at jeg gleder meg. Men jeg har iløpet av mange år som Tottenham supporter kommet opp med ett eget forslag til en regel endring som jeg mener snart bør bli tatt i bruk for å skape enda mer interessante fotball kamper. For det er ingen tvil om at det å betale kr. 5-600 for å se på Tottenham spille hjemme mot Wolves og resultatet blir 0-0 ikke er verdt pengene sine. Men dette er som regel ikke Tottenham sin skyld, men Wolves, og deres destruktive fotball og det å være fornøyd med 1 poeng for uavgjort.

Så da har jeg etter mye om og menn og tenking kommet frem til følgende regelendring. Først vil jeg bare klargjøre hvordan reglene er idag. Ved seier får vinnende lag 3 poeng, ved uavgjort får begge 1 poeng.

Så for å få mer spennende kamper selv mot antatt dårligere lag hadde man innført at ved 0-0 kamper får ingen av lagene poeng. På denne måten vil man kunne få flere store mål sjanser. Begge lag på ta større risker mot slutten og man hadde fått slutt på at svakere lag kan legge seg bakpå og "safe" inn 1 poeng borte.

For det er ingen tvil om at jeg vil se flere fantastiske og spennende må av denne mannen.

Hva tenker du om regelendringen?

1 kommentar:

  1. Hei Jens,
    interessant tankegang. Selv ville jeg gått for den amerikanske modellen, der ingen kamper KAN endte uavgjort. F.eks innført opptil 4 ekstraomganger a 10 minutter og straffekonk. Dette vil dog utfordre modellen med så mange kamper i uken som Premier League noen ganger har, men finnes nok en løsning på dette og..

    mvh Bjørnar - www.fotballbogg1.com

    SvarSlett