mandag 10. juni 2013

Burde Facebook ha ett eget vern for å beskytte noen mot seg selv?

Etter å ha sett dette bildet, blir jeg direkte bekymret for fremtiden. Nå skal man ikke skjære alle over en kam osv heter det, men jeg har sett tilstrekkelig med slike bilder som viser intelligensen på de som har facebook mest sannsynlig ikke er stigende.
Burde ikke de barna som legger ut slike kommentarer (for jeg håper da virkelig det er ett barn) vernes mot seg selv. Eller ihvertfall vernes mot å skrive på facebook. Hadde dette vært min datter hadde jeg vært så flau at jeg tror jeg hadde krevd en tvangstengning av Facebook kontoen for å værne henne mot seg selv til hun blir voksen.

Hvorfor er man eller har man blitt så dumme. Jeg er overbevist om at jeg nok har stilt min del av dumme spørsmål opp igjennom årene, men hallooooo, denne tar jammen kaka. Minner meg faktisk litt om ett spørsmål ei jeg gikk i klassen med, som ble spurt om det var flest oppover eller nedover bakker i Norge, hvorav svaret kom etter en lang tenke pause at, "nei det var hun virkelig ikke sikker på" Men selv den blir forbigått av den her.



Vel jeg sier bare en ting. Her er det bare å bruke om denne jorda for det den er verdt nå mens vi kan, for generasjonene etter oss virker for dumme til å skjønne hvordan de skal bruke den. For det eneste de virker opptatt av er sminke, negler og annet pudderfjas. Og de lurer på hvorfor de blir kallt generasjon "stokk dum"??? Kunne dette vært deg? ;)

2 kommentarer:

  1. Du vet, det er et par ting som er grenseløst:
    1. Universet (sies det)
    2. tallrekken vi bruker her i vesten
    3. Frekkhet
    4. uintelligens
    Disse 4 punktene, og det siste i særdeleshet, er nettopp det som gjør vanlige, oppegående mennesker nysgjerrige og gir oss evnen til å fortsette vår tørst etter kunnskap og oversikt.
    Stakkars jenta her er langt fra det verste tilfellet, sjekk gjerne gruppa "Kontrollorgan for retarderte statuser og debattinnlegg". Der er det jo helt klart et par tilfeller av mennesker som ABSOLUTT burde få hjelp til å bli beskyttet mot seg selv.
    På en annen side, så ville jo ikke vi normalt utviklede Homo Sapiens ha noe å le av når vi for 67ende gang denne dag logger oss på en eller annen form for sosialt media.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så sant så sant. Jeg bare kjenner at jeg som forelder, har ett visst ansvar for å beskytte mitt barn mot sin egen dumhet i den grad det går an ihvertfall.

      Slett