tirsdag 11. juni 2013

Hvorfor så mange HC plasser når de aldri brukes?

Ok, du synes sikkert jeg kan irritere meg over mye rart, og det gjør jeg sikkert også. Men det er bare rett og slett fordi jeg har det veldig bra, og ender opp med å bry meg om kansje små banale ting. Men små ting for meg kan være store ting for andre og visa versa (vice versa).

Og noe som faktisk faller litt under denne kategorien idag er antallet Handikapp parkeringer kontra vanlige parkeringsplasser. For hvor irriterende er det ikke å komme til en butikk eller andre steder hvor det er stappfult med biler, og folk etterhvert parkerer i hytt og gevær for så å se at det er 6 ledige HC plasser, og de brukes jo ALDRI.

Handikapp plasser på Alnabru senteret på en fullstappet lørdag.
Jeg har ikke noe problemer at det skal være HC plasser, for all del, men trenger de å ha så forbanna mange når ingen bruker de. Jeg måtte selvfølgelig Google litt og fant ut at det er i Norge 17% av landesbefolkning som regner seg selv for å ha en eller annen form for funksjonsnedsettelse. Mens det er under 1 % som faktisk har behov for HC kort fordi de har en funksjonsnedsettelse som krever dette. Da kan man vel trygt si at å gi de opptil 10% av parkeringsplassene er vel mye. Og med tanke på hvordan parkeringssituasjonen er i Oslo og omegn, så kansje det kunne reduseres.

Så, det var dagens oppgulp fra meg. Er dette noe du irriterer deg over innimellom?

2 kommentarer:

  1. Politisk korrekthet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager, så ikke svaret ditt før nå. Men politisk korrekthet er vel å bare ha noen. Det står jo ingensteder hvor mange man skal ha.

      Slett