mandag 27. september 2010

Sunn mat.....

Sunn mat ja. Nå har det seg jo sånn at jeg har nok vært en av de store til å bidra til at det går mye pølser og brus på bensinstasjoner. Dette er nok ikke helt bra for kroppen og jeg ser jo selvfølgelig økning på mage fronten.... Nå som jeg har passert 30 så har jeg funnet ut at hvis jeg vil leve til jeg er 50 må jeg gjøre om litt på kostholdet mitt. Derfor så har jeg begynt å spise sunnere. Jeg handler nok fortsatt noe mat på besinstasjoner men prøver å begrense det også. Men det som forundrer meg er at det er utrolig dårlig utvalg av sunn mat på bensinstasjoner og det som er, er så dyrt at det koster det hvite ut av øyet. Her får du en pølse og cola for kr. 49,- og så koster en juice og baguett kr. 80. Seter jo helt sykt. Jeg har opplevd en del av samme greia i USA hvor de der også klager på at folk blir fetere og fetere. Men det er vel ikke så rart når man tenker på hvordan ting er prissatt der. Satt på Jack-in-The-box (noe tilsvarende mcdonalds) en søndag morgen og spiste frokost. ( ja jeg vet det er rart men jeg var fyllesyk og alene) hvor det kommer en amerikansk familie. Det hører jo selvfølgelig også med at jeg bodde nede i ghettoen i Inglewood. Men uansett. Familien kommer inn og skal spise frokost hele familien på 6. Jeg syntes jo dette var rart og har aldri opplevd dette hjemme. Jeg kom selvfølgelig da i prat med de og de fortalte det at å lage frokost hjemme av råvarer kjøpt i butikken var dyrere enn å jøpe mat ute på denne måten. Vi kom selvfølgelig inn på hvor sunt dette var, men som de sa var at de hadde rett og slett ikke råd til å lage mat hjemme. Jeg syntes jo dette hørtes helt rart ut, men etter å ha vært inne i en butikk og sett så sjønte jeg hva de mente. Da forundrer det me jo at man kan sitte å klage i den ene enden, men samtidig gjør motsatt for å endre det. Nei verden er en merkelig plass og politikk er håpløst.
This entry was posted in .

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar